3D grafika a GPU computing Třírozměrná grafika přináší vizualizačním systémům nejvyšší
v současné době dosažitelnou rychlost překreslování při
bezkonkurenčně nejlepší kvalitě vytvořeného obrazu. Systém
Control Web přináší tyto zobrazovací technologie do
oblasti vizualizace průmyslových procesů, programů pro výuku a výzkum.
 | | Je zřejmé, že popisované schopnosti v mnoha aplikacích v
průmyslové automatizaci uplatnění nenajdou, ale i jako pouhá technická
zajímavost dokumentují výkon a rozsah možností systému Control Web při
tvorbě aplikací. (více...) |
 | | Zařadit do aplikace virtuální nebo rozšířenou realitu není
příliš obtížné. I tak je ale dobré vidět, jak je 3D scéna
prostřednictvím datových elementů typu data propojená s virtuálními
přistroji rozhraní. Scéna do takového elementu zapisuje svůj vykreslený
obraz a naopak z jiného čte informace o pozici hlavy, prostorových
ovladačů i rukou uživatele. Pro zjednodušení začátků a rychlejší
pochopení základních principů se může hodit několik ukázek. (více...) |
 | | Někdo považuje virtuální a rozšířenou realitu za budoucnost
automatizace a digitalizace, někdo je naopak skeptický. Ať už se vše
bude vyvíjet jakkoliv, se systémem Control Web budete připraveni. V
tomto prostředí lze vytvořit aplikaci pro virtuální i rozšířenou realitu
velice snadno. Pro tvorbu stereoskopického obrazu pro náhlavní sady se
využívá virtuální přístroj 3D scény, se kterým je většina uživatelů
dobře seznámena. Použití této atraktivní a v odborném tisku často
popisované technologie je v prostředí systému Control Web jednoduché,
dokonce ji lze použít jen jako rozšiřující prvek stávajících aplikací.
Podívejme se na přednosti i problémy těchto technologií pohledem
vývojářů, kteří strávili s brýlemi Hololens 2 na hlavě nemalý
čas. (více...) |
 | | Přesné, ostré a kvalitně vykreslené písmo již dávno považujeme
za naprostou samozřejmost. Máme jej všude kolem sebe na obrazovkách
svých telefonů a počítačů a jsme na něj zvyklí. Proč se tím tedy nyní
zabývat. Nový update systému Control Web přináší v OpenGL vykreslovacích
kontextech změnu ve vykreslování fontů. Někdo ti toho možná ani
nevšimne, pro někoho ale může být tato nová technologie dost podstatná.
Řeší totiž vykreslování při libovolné změně velikosti a proporcí panelů
s udržením maximální ostrosti a pixelové přesnosti písma. (více...) |
 | | Co jsou zač ty podivné grafické procesory, které máme všichni
ve svých počítačích? Máme se o ně zajímat? Zabýváme-li se aplikacemi
strojového vidění, pak je dobré vědět, jak grafické procesory (GPU -
Graphics Processing Unit) pracují, kde nám mohou vydatně pomoci a na co
si naopak musíme dát pozor. (více...) |
 |  | VisionLab uveden na trh | Aktualizováno: 21.9.2011 |  |
---|
 | | Systém strojového vidění VisionLab
má již za sebou řadu úspěšných a docela náročných aplikací. Často se
jedná o takové úlohy, které se za pomoci jiných produktů nepovedlo
vyřešit. Nyní je tento systém k dispozici pro každého zájemce
o problematiku strojového vidění. (více...) |
 | | Pro Service Pack 2 systému Control Web 6 je
připraveno několik zajímavých rozšíření 3D vykreslovacího systému.
Jedním z nich je i efekt záře, rozlévající se i do okolí
zářících předmětů. (více...) |
 | | Kamerové inspekční systémy obvykle poskytují velmi pohotová a
rychlá měření ve snímaném obraze, požadavky na vysokou přesnost a
reprodukovatelnost měření však obvykle tyto systémy citelně zdražují.
Představujeme vám ukázku řešení, kde je vysoké přesnosti dosahováno
i při použití komponent s velmi přístupnou cenou. (více...) |
 | | Geometrická zkreslení obrazového pole objektivů mají značný
vliv na dosažitelnou přesnost měření rozměrů předmětů pomocí kamer a
analýzy obrazu. Při vyšších požadavcích na přesnost můžeme buď použít
velmi drahý objektiv, nebo využijeme pokročilých schopností kamerových
virtuálních přístrojů systému Control Web. (více...) |
 | | Vysoký výkon současných programovatelných grafických procesorů
nám umožňuje realizovat panoramatické kamery na principech, které byly
ještě velmi nedávno za možnostmi dostupné výpočetní techniky. Schopnost
v reálném čase vyvářet kruhový 360-ti stupňový panoramatický obraz
s vysokým počtem snímků za sekundu z několika kamer má nyní
nový virtuální přístroj systému Control Web. (více...) |
 | | 3D scény je možno editovat "na místě" přímo
v integrovaném vývojovém prostředí. Používá se k tomu editor,
který je zabudován do plochy IDE systému Control Web.
Tento vestavný editor je velmi pohotový a rychlý a kromě mnoha předností
má dvě základní nevýhody — jeho velikost je
omezena na plochu scény v aplikaci a umožňuje současně pouze jeden
pohled na scénu. Tyto nedostatky napravuje nový celoobrazovkový editor
scény, který je součástí systému Control Web
6. (více...) |
 | | Základní funkce vykreslovacího systému sice vždy fungovaly
obdobně na grafických adaptérech NVidia i ATI, nicméně
o některé pokročilé efekty byli majitelé karet ATI přece jen
ochuzeni. To se nyní konečně změnilo — nový
systém Control Web 6 tak určitě potěší majitele
moderních grafických karet ATI. (více...) |
 | | Popis těch největších a nejdůležitějších změn a rozšíření si
necháváme na okamžik ohlášení nové verze systému Control Web. Během vývoje je kromě prací na zásadních a rozsáhlých
novinkách také průběžně vylepšováno a vylaďováno mnoho
drobností — uvědomujeme si, že dokonalost se
skládá z maličkostí. Na několik nových zlepšení grafického
vykreslovacího systému se nyní můžeme podívat. (více...) |
 | | Připravovaná šestá verze systému Control Web
přinese několik zlepšení kvality vizualizace. Většina novinek využívá
nových možností současných grafických karet, především
programovatelnosti grafických procesorů. Kromě několika drobností jsou
zde dva působivé shadery a ti autoři aplikací, kteří stojí před
problémem vykreslování 3D scény pro internetového klienta budou určitě
potěšeni novou možností, jak toto zadání vyřešit. (více...) |
 | | Chyby jsou v každém software a ani vedoucí firmy
v oblasti 3D grafiky se jim nedokáží vyhnout. Na toto téma by bylo
možno napsat celou knihu. Řada chyb v ovladačích se bezprostředně
dotýká i 3D vykreslovacího systému v prostředí Control Web.
Mnoho problémů v ovladačích vykreslovací systém ošetřuje nebo
obchází, před některými zásadními nefunkčnostmi je ale moudřejší
ustoupit bez boje... (více...) |
 | | Třírozměrná vizualizace parkovacího domu přináší operátorovi
dokonalý přehled. (více...) |
 |  | Několik ukázek aplikací | Aktualizováno: 11.5.2005 |  |
---|
 | | Paralelní superpočítače ukryté na současných grafických
kartách je škoda nechávat nečinně spát. Podívejme se nyní na několik
ukázek využití 3D grafiky v reálných aplikacích. (více...) |
 | | Architektura grafické pipeline se dlouhá desetiletí měnila jen
velmi pozvolna. Grafické adaptéry sice byly stále více integrované,
výkonnější a levnější, ale principy činnosti byly v zásadě stále
tytéž. Až v posledních několika letech došlo k prudkému obratu
- moderní grafické procesory jsou nyní programovatelné. Pojďme
si ukázat alespoň trochu z toho, co tyto nové možnosti přináší
vykreslovacímu stroji systému Control Web. (více...) |
 |  | Potíže se stromy | Aktualizováno: 12.5.2005 |  |
---|
 | | Je vůbec nutné, aby systém pro třírozměrnou vizualizaci
průmyslových procesů vykresloval takové veskrze neprůmyslové objekty,
jako jsou stromy? Těžko říct, jestli je to nutné, je to ale určitě velmi
přínosné ... (více...) |
 | | Nemíváte také někdy pocit, že průmyslová automatizace je tak
trochu "nudným oborem"? Je to asi tím, že se jí lidé zabývají převážně
proto, že se jí pod tlakem okolností zabývat musejí. Je to jejich práce,
jsou to jejich pracovní povinnosti. (více...) |
|