Opravit případnou chybu je samozřejmost, ale zlepšit existující
programový systém je přímo radost. V tomto update přibyla schopnost
dvourozměrných virtuálních přístrojů s vektorovou grafikou i
prostorových 3D virtuálních přístrojů detekovat přítomnost kurzoru
myši v projekci její pozice kolmo od povrchu obrazovky nad svými
aktivními částmi, schopnými na aktivitu myši reagovat. Na první pohled
toto zní zcela banálně a samozřejmě, ale scéna může obsahovat mnoho
milionů aktivních povrchů, které jsou různě umístěny a natočeny v
prostoru a různě se vrství a překrývají. Reagovat na kliknutí myší
tyto komponenty vždy uměly. Hlavním úkolem nového rozšíření tedy bylo
to, aby zpracování mohutného toku událostí při pohybu kurzoru myši
nezatěžovalo nadměrně systém detekce zasažených povrchů v prostoru
scény. To se snad povedlo a nová funkčnost je přínosem i pro všechny
již existující aplikace.

Plošné přístroje s vektorovou grafikou i prostorové
přístroje ve 2D panelu detekují kurzor myši při pohybu nad svými
aktivními částmi

3D ovládací prvky ve scéně detekují kurzor myši nad svými
aktivními povrchy
Dalším z mnoha malých zlepšením je např. to, že i vykreslování
náhledů SVG a CWG grafiky do palety přístroje gl_gpu_drawing
se děje akcelerovaně pomocí grafického procesoru. Bohužel plná
hardwarová podpora vektorové grafiky je k dispozici stále pouze pro
grafické akcelerátory NVidia. Univerzálně, bez ohledu na typ
grafického akcelerátoru, je k dispozici virtuální přistroj drawing,
jehož grafický výstup je srovnatelně kvalitní. Zde je tesselace
grafických objektů prováděna pomocí CPU jen při inicializaci
přístroje. Poté je již může být celá grafika uložena do grafické
paměti a vykreslována s maximální podporou grafického procesoru.

Paleta s náhledy grafiky v SVG souborech
Někdy velká a někdy drobnější zlepšení jsou obsažena v každém
vydaném update. Snažíme se, aby se update vždy vyplatilo
nainstalovat.
Roman Cagaš
|