Značné procento počítačů dodávaných v dnešní době je vybaveno
grafickými adaptéry ATI. Naprostá většina vizualizací vždy fungovala
na těchto GPU velmi dobře, přece ale donedávna nebylo možno na ATI
provozovat některé pokročilé shadery. Grafické karty ATI dosahovaly
velmi vysokého hrubého výkonu, jejich slabinou ale bylo příliš mnoho
chyb v programové podpoře jazyka GLSL. Nové grafické ovladače
jsou již celkem dobře použitelné, a tak vykreslovací stroj systému
Control Web byl odladěn i pro GPU ATI. Stávající
chyby se podařilo obejít a nyní vše funguje na ATI srovnatelně
jako na GPU NVidia.

Catalyst Control Center s verzemi ovladačů
Některé shadery bylo nutno vytvořit ve speciální verzi pro ATI. Lze
říci, že prakticky veškeré shadery, které jsou bezchybné při překladu
referenčním překladačem 3D Labs a vyhovují tak definici popsané
v "Oranžové knize", vesměs beze změn fungují na GPU NVidia, pro
ATI je nutno některé problematické věci speciálně ošetřit a vyhnout se
známým potížím.

Ovladače již stoprocentně podporují OpenGL 2.0

Pro oboustranný stencil buffer bylo použito ATI rozříření
— 162 FPS s prostorovými stíny je velmi
slušný výkon (ATI X1950 Pro)

Fungují i veškeré shadery
rc@mii.cz
|