| Na několik takových rozšíření z poslední doby, které
          přinášejí nové užitečné funkce a na několik zlepšení funkcí již
          existujících se nyní podívejme: 
          
          Při přepínání mezi jednotlivými jazykovými verzemi při vývoji
          aplikace v grafickém vývojovém prostředí jsou vždy upraveny pozice
          textů tak, jak bude aplikace reagovat na změny aktuálního jakyka za
          běhu. 
 Výběr aktuálního jazyka v grafickém vývojovém
              prostředíJe zdokonalen systém zarovnávání a napojování 2D potrubí a
          kolen v grafickém vývojovém prostředí. Nyní je u napojovaného dílu
          vždy automaticky nastavena jak pozice, tak i velikost. Skládání
          potrubních systémů je tak velmi snadné a výsledek vždy vypadá
          dobře. 
 Požadované tvary potrubí jsou v grafickém editoru
              sestaveny velice rychlePři vkládání virtuálních přístrojů z palety do panelu je k
          dispozici asistenční dialog, pomocí kterého lze nastavit typ
          grafického vykreslovače panelu. Správnou volbou vykreslovače lze
          zlepšit vzhled aplikace a přitom také významně zvýšit rychlost
          vykreslování grafiky. 
 Dialogové okno, které nabízí možnosti nastavení typu
              vykreslovače pro daný panelV přístroji report byla přepracována práce s
          databází. Nyní přístroj obnoví spojení s databází, pokud v době jeho
          nečinnosti došlo k odpojení. Rovněž byla rozšířena práce s
          obrázky — nově je možnost použít mimo bitmapy
          také integrovanou kresbu, byl přidán parametr umožňující nastavení
          přizpůsobení velikosti obrázku k velikosti objektu.Do přístroje alarm_viewer byla přidána možnost
          automatického přizpůsobení šířky sloupců aktuálnímu obsahu. Toto
          řeší nová procedura SetOptimalColumnWidth( History : boolean ).Byly rozšířeny možnosti práce s ukazateli na přístroje.
          Nativní procedura GetSelf() : instrument vrací ukazatel
          na virtuální přístroj, ve kterém byla zavolána. Další nová nativní
          procedura GetOwner( var Owner : instrument ) : boolean
          vrací ukazatel na vlastníka virtuálního přístroje, tj. na panel, ve
          kterém je přístroj zaregistrován.Vektorovou grafiku lze do aplikace importovat z formátu
          SVG. Nyní přibyla v editoru integrované kresby také
          možnost kresbu do formátu SVG exportovat.V jedné z přechozích aktualizací byl zcela přepracován a
          rozsáhle je zdokonalen systém vykreslování grafiky při vytváření
          obrázků, které webový server systému Control Web
          posílá svým klientům. Při použití akcelerovaných vykreslovačů jsou
          obrázky posílané webových klientům vytvářeny s maximálním využitím
          hardwarové akcelerace. Vše funguje rychleji, s menší spotřebou
          paměti a obrázky jsou rovněž kvalitnější.Programové prostředí Control Web bylo rozšířeno o virtuální
          přístroje pro virtuální realitu. Při implementaci virtuální reality
          jsme usilovali o co největší otevřenost a snadnou rozšiřitelnost o
          podporu dalších standardů. Nyní je možno používat brýle a ovladače
          standardu Microsoft WMR (Windows Mixed Reality). Stereografický
          obraz je vytvářen virtuálním přístrojem gl_scene. Je
          tedy velice snadné řadu současných aplikací rozšířit o prostředí
          virtuální reality. Do systému WMR je přenášen již hotový obraz pro
          levý a pravý zobrazovač v brýlích. Jako klient systému WMR pro
          aplikační program vystupuje virtuální přístroj wmr.
          Tento virtuální přístroj si případě potřeby poté v samostatném
          procesu spouští vlastní Microsoft WMR portál. Velkou výhodou tohoto
          řešení je, že obrovský a značné množství systémových zdrojů
          spotřebovávající portál není součástí paměti procesu systému Control
          Web a podstatně méně tak ohrožuje výkon a stabilitu naší aplikace.
          Nepoužíváte-li tedy v aplikaci virtuální realitu, nic z její podpory
          vás nezdržuje ani neobtěžuje. Navíc je zde také možnost postupného
          přibývání dalších virtuálních přístrojů pro další standardy
          virtuální reality.Scéna systému Control Web nejen generuje
          prostorový obraz, ale také získává aktuální pozici a orientaci v
          prostoru. Kromě toho také reaguje na povely z prostorových ovladačů.
          Virtuální přístroje v prostoru scény lze pomocí ovladačů normálně
          ovládat. Prostřednictvím ovladačů se také lze pohybovat
          prostorem. 
 Virtuální realita v prostředí systému Control
              WebA mnoho dalšího ... Kvalita a stabilita systém Control Web 8 je nyní již ověřena v
        trvalém provozu v průmyslovém prostředí na takovém množství aplikací,
        že se další vývoj může stále více soustředit na další zdokonalování a
        rozvíjení. Roman Cagaš |