Vkládání dat

Do každé buňky tabulky je možno vložit jakoukoliv kombinaci znaků. Vkládání údajů do vybrané buňky začne stisknutím jakékoliv klávesy s tisknutelným znakem. Ve vstupním poli v řádku nástrojů se objeví stisknutý znak a v pravo od něj blikající kurzor. Současně se zpřístupní tlačítka DataView, DataView a DataView vlevo od vstupního pole. Vkládaný text se vypisuje také ve vybrané buňce. Do jedné buňky lze zapsat text o maximální délce 255 znaků.

Tlačítko DataView je určeno pro vkládání funkcí, konstant a maker přímo do editačního řádku.

Vkládání údajů do editačního řádku lze ukončit několika způsoby:

  1. stisknutí klávesy<Enter> přenese obsah vstupního pole do tabulky. Pokud není nastaven Automatický přesun kurzoru, kurzor zůstane na původní buňce. Pokud je Automatický přesun kurzoru nastaven, kurzor se přesune na sousední buňku ve směru posledního přesunu kurzoru.
  2. stisknutí kurzorových kláves (šipky, Tab, Shift+Tab) přenese obsah vstupního pole do tabulky, kurzor se přesune na sousední buňku ve směru stisknuté klávesy.
  3. kliknutí na tlačítko DataView přenese obsah vstupního pole do tabulky, kurzor zůstane na původní buňce.
  4. kliknutí na tlačítko DataView nebo stisknutí klávesy Esc ukončí vkládání dat a nepřenese obsah obsah vstupního pole do tabulky. Obsah vybrané buňky tabulky zůstane nezměněn.

Během vkládání údajů nelze vkládaný řetězec editovat. Pouze lze pomocí klávesy Backspace smazat znak nalevo od kurzoru. Pro opravy údajů v buňce je výhodnější používat editační mód tabulky.

Typ údaje a tedy i typ buňky je určen podle obsahu vkládaného řetězce. Pokud řetězec začíná znakem =, je údaj vždy považován za tabulkový výraz. Pokud začíná znakem apostrof nebo uvozovky (', "), je údaj vždy považován za textovou položku. Znak apostrof (uvozovky) přitom není její součástí. V ostatních připadech program rozhodne na základě interpretace obsahu vkládaného řetězce. Pokud obsah řetězce odpovídá zápisu logické hodnoty, je údaj považován za logickou položku. Pokud lze obsah řetězce převést na číslo, je údaj považován za číselnou položku. Totéž platí i v případě data a času. Ve všech ostatních případech se jedná o položku textovou.

Viz také:
Editace dat
Vkládání funkcí, konstant a maker
Typy dat
Logické hodnoty
Vzorce
Pohyb po tabulce
Řádek nástrojů
Stavový řádek tabulky
Obsah
Rejstřík