label

Funkce

Zobrazení libovolné ikony nebo textu. Objekt má pouze informační a dekorační význam. Nijak nepracuje s daty systému.


Syntax

  label label_name;
    rem = string;
    bubble = string;
    owner = owner_name;
    position = integer, integer, integer, integer;
    win_disable = [ identifier, . . . ];
    win_title = string;
    blink = boolean_expression;
    blink_rate = identifier;
    icon = file_name;
    frame = integer;
    font = font_identifier, integer, style_identifier;
    text = string;
    font = font_identifier, integer, style_identifier;
    text = string;
    colors
      paper = color;
      ink = color;
      top_shadow = color;
      buttom_shadow = color;
    end_colors;
    blink_colors
      paper = color;
      ink = color;
      top_shadow = color;
      buttom_shadow = color;
    end_blink_colors;
  end_label;


Specifické parametry přístroje


Poznámka

Implicitní nastavení parametrů:

  position = 0, 0;
  frame = 0;

Příklad

Příklad nastavení parametrů přístroje label:

  label
    owner = background;
    position = 120, 120;
    icon = round.ico;
  end_label;
 

Nativní procedury přístroje label

MoveTo( XPosition, YPosition : real )
Posunutí přístroje na pozici XPosition, YPosition. Velikosti hodnot x a y jsou v bodech obrazovky.

Hide()
Skrytí viditelného přístroje.

Show()
Zobrazení skrytého přístroje.

ClearText()
Smazání veškerého textového obsahu přístroje.

AddText( Text, Font_Name : string; Font_Height : real; Font_Type : string)
Přidání řádku textu k textovému obsahu přístroje.

SetDimension()
Nastavení nového rozměru objektu po změně jeho textového obsahu. Voláním této procedury je nutno zakončit každý sled volání metody AddText. V rámci vykonávání procedury SetDimension je objekt v nové podobě vždy překreslen.

SetTextColor( Red, Ggreen, Blue : real )
Nastavení nové barvy zobrazovaného textu. V rámci této metody je objekt překreslen s novou barvou textu.

GetPosition( &XPosition, &YPosition : real )
Přečtení aktutální pozice objektu do datových elementů XPosition a YPosition.

GetPosition( &XPosition, &YPosition, &WPosition, &DPosition : number )
Zjištění aktuální pozice a velikosti přístroje na obrazovce.

Blink( BlinkingActive : boolean )
Zapnutí a vypnutí blikání. Voláním procedury Blink s parametrem BlinkingActive nastaveným na true začne přístroj blikat (tj. střídavě se překreslovat s použitím barevných sad colors a blink_colors). Blikání je možno zastavit voláním procedury Blink s parametrem BlinkingActive nastaveném na hodnotu false. Frekvence blikání je dána parametrem přístroje blink_rate.


ToggleBlink()
Přepnutí vzhledu přístroje do alternativní sady barev, tedy z colors do blink_colors nebo naopak podle okamžitého stavu. Po zastavení blikání se přístroj vždy vrátí do standardní barevné sady bez ohledu na předchozí volání procedury ToggleBlink.

Událostní procedury přístroje label

Přístroj může volat standardní událostní procedury:


OnActivate()
OnMouseDown( MouseX, MouseY : integer; LeftButton, MiddleButton, RightButton : boolean )
OnMouseDoubleClick( MouseX, MouseY : integer; LeftButton, MiddleButton, RightButton : boolean )
OnMouseUp( MouseX, MouseY : integer; LeftButton, MiddleButton, RightButton : boolean )
OnMouseMove( MouseX, MouseY : integer; LeftButton, MiddleButton, RightButton : boolean )
OnKeyDown( Character : cardinal )
OnKeyRepeat( Character : cardinal )
OnKeyUp( Character : cardinal )
OnSelect()
OnDeselect()
OnShow()
OnHide()
OnNewPosition( RectX, RectY, RectW, RectD : integer )
OnWindowMinimize()
OnWindowMaximize()
OnWindowRestore( WasMinimized, WasMaximized : boolean )
OnWindowClose()

Specifické událostní procedury přístroje

Přístroj nemá specifické událostní procedury.